Wednesday, October 13, 2010

Please mind the GAP


Jahrelang ist uns die Marke GAP mit dem blauen Quadrat bekannt und als Marke etabliert. Nun, in Zeiten der technologischen Entwicklung, wollte GAP sein Logo dem neuen Design anpassen und den Online-Shop aufmotzen. Doch schon am ersten Tag gab es Proteste gegen das neue Logo, das als auch "Crap" verschrien wurde. Dank des massiven Einsatzes von Bloggern und Facebook-Anhänger wurde das Logo nach nur einer Woche wieder in das alte, neue Logo verwandelt. Konsumenten an der Macht und ein Paradebeispiel für Markenbranding ;)

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Ever since we associate with the fashion brand GAP the blue square with its white letters. But in times of new technologies and development GAP wanted to relaunch its design and website. On the first day there were already complaints about the new look and the logo was called crap. Thanks to the strong opinion of bloggers and Facebook users GAP changed its logo back to the old, new just only after one week. Consumers do have power and this is an excellent example of strategic brand marketing ;)

3 comments:

  1. I prefer the old logo, I don't know why they want to change it, it's very recognisable.

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  2. ohhh yeah, good call - i do not like that new logo! looks like some corporate business.

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  3. Echt besser, dass sie ihr altes Logo behalten. Man hat es sich schon eingeprägt und das neue sieht irgendwie nach IT-Firma aus...

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